Plán na stavbu logistického centra v Hrdějovicích je dočasně zastavený
Nevyřešené dopravní napojení prozatím pozastavilo projekt logistického centra v Hrdějovicích u Českých Budějovic. Krajský úřad zrušil část změny územního plánu obce, která stavbu velkokapacitních hal umožňovala. Investor chce dál v projektu pokračovat.
Doprava je to hlavní, co ve vztahu k projektu logistického centra vadí nejen krajskému úřadu, ale i městu České Budějovice. Hrdějovice se při změně územního plánu v roce 2016 nevypořádaly s námitkami ministerstva dopravy ohledně chystané trasy železničního koridoru.
Přesto má stále investor šanci ve svém projektu pokračovat. „Pokud budou odstraněny vady, které krajský úřad zjistil, a to jak vady v obsahu změny územního plánu, tak v procesu jejího pořízení, pak může zastupitelstvo změnu opakovaně vydat a investor může záměr, pokud samozřejmě bude v souladu s územním plánem a bude splňovat požadavky právních předpisů, realizovat,“ uvádí mluvčí Jihočeského kraje David Hocke.
Na rozdíl od bývalého vedení obce, které v roce 2016 zrušenou část změny územního plánu schválilo, to současné rozhodnutí kraje vítá.
Stovky podpisů má petice proti stavbě logistického centra na okraji Hrdějovic

Obyvatelé Borku, Úsilného a Nemanic u Českých Budějovic odmítají logistické centrum v sousedních Hrdějovicích. Podle studie, kterou schválili zastupitelé, tam má vzniknout devět hal a zajíždět tam mají nákladní auta. Peticí chtějí lidé stavbě zabránit.
Podle starostky Radky Šulistové navíc doprava není to jediné, co jí i některým obyvatelům vadí. „S odborníky jsem o tom hovořila, ale i laickým rozumem si myslím, že my jsme tady ohroženi vodou a právě z této strany do Hrdějovic jde. Pokud by se ta plocha zastavěla v takové míře, v jaké byl záměr firmy, tak je to pro nás nebezpečné,“ říká.
Investor, nizozemská developerská skupina CTP, na projektu s počáteční investicí přibližně dvě miliardy korun pracuje dál. „Chceme pokračovat v jednání s obcí, krajem, dalšími příslušnými úřady a místními dodavatelskými firmami. Zrušením jedné ze změn územního plánu se nemění náš projekt, ale pouze způsob dopravního napojení části plánované komerční zóny,“ potvrzuje mediální zástupce Boris Kudláček.
Podle starostky Radky Šulistové by se vedení obce mělo se zástupci investora sejít už příští týden.
Související
-
Nedávno se zbavili tranzitní dopravy, teď se bojí plánovaného...
Obec Borek na Českobudějovicku si může po dlouhých letech oddychnout od tranzitní dopravy směrem na Prahu. Po otevření dálnice se snížil provoz na průtahu obcí skor...
-
Staví se další části železničního koridoru do Prahy. Problém je ale s tunely pod Hosínem
Železniční koridor s rychlostí 160 kilometrů za hodinu má zkrátit cestu vlakem z Českých Budějovic do Prahy na hodinu a půl. Zbývá dohodnout poslední neschválený úsek.
-
Začala demolice mostů u Ševětína kvůli stavbě dálnice D3
Ředitelství silnic a dálnic bourá dva mosty u Ševětína na Českobudějovicku. Důvodem je pokračující stavba dálnice D3. Bourání prvního mostu už začalo a potrvá do 10. ledna.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Válečné plány USA se omylem dostaly k novináři. Trumpův poradce ho přidal do skupinového chatu
-
Trump jedná s Putinem i proto, že Spojené státy hledají spojence proti Číně, míní historik Hlaváček
-
Sparta vyřadila obhájce titulu Třinec. Pražané jsou po Pardubicích druhým semifinalistou extraligy
-
Ekologická škoda v Hustopečích násobně překročí sto milionů. Zeminu pod kolejištěm je třeba odtěžit