Píseň, kterou se slavným otcem nahrála Rosanne Cash, v české verzi zpívají Pavel Bobek a Kateřina García

Za duetem Mé září, či lépe řečeno za partnery, kteří si při jeho nahrávce stoupli k mikrofonu, v dobrém slova smyslu „může“ banjista a hráčská opora Druhé trávy Luboš Malina. Tahle kapela poskytla výborné muzikantské zázemí Pavlu Bobkovi v závěrečné fázi zpěvákova života. A Kateřinu García Malina přivedl sice žánrově odjinud, ale již s dřívější zkušeností ze vzájemné spolupráce.

Jakkoliv zpěvaččino jméno (stejně jako i krev předků, která jí koluje v žilách) svádí k tomu, že se pohybuje v hudbě vyznávající španělské rytmy, ve skutečnosti jí učarovala především irská melodika. Věnovala se jí se skupinou Dún An Doras a pak i s vlastní kapelou. Podílela se ale i na řadě hudebních projektů v Dublinu.

Samotná písnička, v níž se spojil její hlas s Bobkovým, má i v originálu dva zpěváky – a také jsou příslušníky dvou různých generací. Dokonce jde o duet dcery s otcem.

Napsala jej (s výpomocí manžela Johna Leventhala) a pěvecky samozřejmě i obsadila ženský part velmi respektovaná písničkářka Rosanne Cash. Tím je tedy i značně napovězeno, kdo se postaral o mužský vokál.

Skladba September When It Comes vyšla v roce 2003 na Rosannině albu Rules of Travel. A šlo zároveň o jednu z vůbec posledních nahrávek jejího mnohem slavnějšího táty Johnnyho Cashe, který zemřel jen pár měsíců po vydání zmíněné desky.

Skladbu v původním znění a českou coververzi můžete porovnat v rubrice Písničky z cizí kapsy.

autor: Martin Schuster | zdroj: Český rozhlas
Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí

    Karin Lednická, spisovatelka

    kostel_2100x1400.jpg

    Šikmý kostel 3

    Koupit

    Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.