Pardubice přeladí semafory u nádraží, možná tím zmírní kolony

29. listopad 2017 10:05

Do dvou týdnů změní pardubická radnice frekvenci všech semaforů kolem vlakového nádraží. Chce tím zlepšit dopravní situaci a zmírnit denní kolony.

Plynulou jízdu ale řidiči očekávat nemohou, počty aut na silnicích se každoročně zvyšují. "Kapacita místních, krajských a státních komunikací je nějaká a také má svoje hranice," řekl pro ČTK vedoucí odboru dopravy Vladimír Bakajsa.

Silničáři na začátku listopadu dokončili po dvou a půl letech nejdražší a nejkomplikovanější projekt v Pardubicích, křižovatku U Trojice. Klene se i přes železnici a rafinérii Paramo. Po dostavbě zdvojnásobila svoji kapacitu.

Pardubice otevřely před nádražím nový dopravní terminál

Během otevření ještě pracovníci dopravního podniku dokončovali poslední úpravy na trakčním vedení

Po osmi měsících prací dnes začal plně fungovat terminál městské hromadné dopravy. Cestující tak po nové dlažbě půjdou k nádraží kolem fontány nebo sochy Jana Pernera. Na autobus můžou nasednout na jednom z devíti nástupišť přímo před nádražím.

Podle vedoucího odboru dopravy se nedá jednoduše říct, že semafory u nádraží brzdí dopravu od Parama. Dopravní situace se změnila i po novém upořádání dopravy po dokončení terminálu. Vznikla tam nová křižovatka u bývalého lihovaru, odkud vyjíždějí auta z parkoviště. Mezi lihovarem a křižovatkou směrem na ulici kpt. Bartoše je už jen jeden jízdní pruh směrem k Trojici místo dvou.

"Do dvou týdnů přehrajeme signalizační plány semaforů, myslím, že to trochu pomůže dopravě, která jede od Parama do města. Doprava je tak veliká, že dokud nebude hotová dálnice D35 až do Časů, pořád nám tu budou jezdit kamiony," řekl Bakajsa.

Jestli dojde ke změně, zatím podle Bakajsy není jisté. „Programátor zatím zkoumá ten stav ze všech směrů. Vidí tak v určitých časových hodinách ve špičce nebo mimo špičku a na základě toho se udělá signalizační plán,“ vysvětluje.

autoři: ČTK , Drahomíra Bačkorová | zdroj: ČTK
Spustit audio