Operátor naúčtoval pěstounům nesvéprávné dcery 17 tisíc za telefon. Teď jim hrozí exekuce

19. listopad 2013

Sedmnáct tisíc korun za dvouměsíční telefonní účet, tolik provolala nesvéprávná dcera Jarmily Voběrkové z Drahotěšic na Českobudějovicku i přesto, že jí matka původně vybrala tarif s omezeným voláním.

Kvůli novému tarifu dluží 17 tisíc mobilnímu operátorovi, každým dnem čekají exekuci a nechápou, jak mohla změnit tarif jejich nesvéprávná dcera. Takový problém teď řeší rodina Voběrkových z Drahotěšic na Českobudějovicku.

Mobil koupili své nesvéprávné dceři před dvěma lety, nastavili stop limit na 350 Kč. Vše fungovalo do té doby, než přišel účet na horentní částku. Mobilní operátor se brání – prý nepochybil. Kde se tedy stala chyba?

Proč se Kateřině nezablokovalo volání, když dosáhla stop limitu 350 Kč tak, jak tomu bylo po dva roky předtím? Jak je možné, že Telefonica O2 sjednala změnu tarifu s nesvéprávnou Kateřinou a nekontaktovala zákonného zástupce?

Zájem Českého rozhlasu může pomoct
Jarmila Voběrková se po několika neúspěšných reklamacích obrátila na Občanskou poradnu při Jihočeské rozvojové v Českých Budějovicích, která pomáhá lidem v nouzi a čeká na vyjádření Českého telekomunikačního úřadu, který posoudí, zda mobilní operátor postupoval správně.

Vyúčtování od Telefonicy 02 na 17 tisíc, které provolala nesvéprávná dívka

Pěstounská rodina Voběrkových by si musela na splacení 17 tisíc korun půjčit, případně využít splátkového kalendáře. Pomohl také zájem Českého rozhlasu, společnost Telefonica O2 začala reklamaci Jarmily Voběrkové znovu prověřovat, a tak je konec ještě otevřený.

autor: Romana Lehmannová
Spustit audio