Obce z okolí jindřichohradecké úzkokolejky založí spolek, který bude usilovat o obnovení provozu
Kvůli insolvenci a ztrátě několika klíčových licencí nejezdí už několik měsíců vlaky na trati jindřichohradecké úzkokolejky. Lokálka přitom zajišťovala dopravní obslužnost mnoha obcí na Vysočině a v Jihočeském kraji. Jejich starostové oznámili založení spolku, který bude usilovat o obnovení provozu.
Spolek by se měl jmenovat Jindřichohradecká úzkokolejní dráha. Vstoupit do něj má všech 16 obcí z okolí lokálky. Souhlasit s tím musí jejich zastupitelstva.
Zatím pracuje přípravný výbor, ve kterém jsou například zástupci Kamenice nad Lipou a Černovic, ale také Jindřichova Hradce nebo z Nové Bystřice.
Snahu o společný postup ukázaly obce už na podzim, kdy vznikla pracovní skupina. Bez právní subjektivity ale nemohla podnikat žádné oficiální kroky. To by se s nově založeným spolkem mělo změnit.
Čtěte také
Trasu z Jindřichova Hradce do Kamenice nad Lipou, tedy mezi dvěma největšími městy na obrataňské větvi dráhy, využívali lidé pro cesty za prací i zábavou. V současné době jim ve večerních hodinách nezbývá nic jiného než použít osobní automobil.
Možnost, že by dopravu na úzkokolejce od společnosti Jindřichohradecké místní dráhy ještě někdo převzal, stále existuje. Konkrétní jméno zájemce o obnovení provozu zatím ale nikdo prozradit nechce. I proto, že dopravní obslužnost primárně objednávají u dopravců kraje.
Zároveň je potřeba splnit jednu za dvou podmínek – buď by musely Jindřichohradecké místní dráhy prodat koleje, nebo u Drážního úřadu obnovit licenci na jejich provoz. Podle zákona totiž musí provozovatel trati umožnit její užívání jakémukoliv dopravci, samozřejmě za přiměřenou náhradu.
Související
-
Už měsíc nevyjely vlaky na úzkokolejku. Chybí smlouvy i licence, vozy převzala insolvenční správkyně
Jeřáby nakládají na korby nákladních aut historické vagóny společnosti Jindřichohradecké místní dráhy. S majetkem teď může nakládat výhradně insolvenční správkyně.
-
Až 200 kilometrů za hodinu. Vlaky jezdí v novém koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi
Tři měsíce museli cestující mezi Sudoměřicemi a Voticemi přesedat z vlaků na autobusy. S prvním červencovým dnem ale výluka spojená s přepojením na nový koridor skončila.
-
Nový dopravní terminál vznikne v Soběslavi. Odjíždět od něj budou vlaky i autobusy
Nový dopravní terminál za téměř 50 milionů vznikne v Soběslavi. Společný odbavovací prostor pro vlakovou a autobusovou dopravu cestující najdou u nádraží Českých drah.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: ‚Začíná zlatá doba Spojených států. Na hranici s Mexikem pošlu armádu,‘ uvedl Trump
-
Propuštění rukojmí Hamásu potřebují klid. Přijetí záchrany je náporem na psychiku, říká psycholog
-
Politolog Kopeček: Volby v Čechách by teď vyhrálo ANO. Na kauzy Babiše se už zapomnělo
-
Zajatý voják z KLDR potvrdil těžké ztráty. ‚Nevěděl jsem, že jedu do Ruska ani proti komu bojuji,‘ řekl