O letní cyklobusy je zájem. Zároveň přibývá uživatelů elektrokol, což znamená obtížnější nakládání

17. červenec 2023 08:13

O letní cyklobusy je na jihu Čech stále značný zájem. Společnost GW Jihotrans vypravuje pravidelně jedenáct linek. Objevuje se v nich stále více cestujících s elektrokoly. Pro dopravce to kvůli větší váze kol znamená určitou komplikaci, musí totiž najímat fyzicky zdatné brigádníky. 

Cyklobusem na šumavskou Kvildu se vydává například paní Irena. „Na kole jezdíme často, máme najeto tak dva tisíce kilometrů za rok, děláme i větší několikadenní výlety. Cyklobusy jsme objevili před dvěma lety, dřív jsme jezdili spíš u nás a teď se chceme podívat dál. Je to dobré v tom, že nemusíme autem až na Lipno a přitom se projedeme na kole po Šumavě,“ říká.

Na Novohradsko speciální cyklobusovou linkou míří Pavel Šimek se svým elektrokolem. „Už jsem starší a bolí mě klouby, ale vždycky jsem rád jezdil, tak je úžasné, když mi pomáhá elektrokolo,“ vysvětluje. Z kola před naložením sundává akumulátor, aby bylo lehčí.

Čtěte také

S nakládáním kol na cyklobus pomáhá několik brigádníků, mezi nimi Petr. S elektrokoly jsou podle něj někdy problémy. „Když je potřeba dát je až úplně nahoru a musí se přetáhnout přes ty ostatní, tak se to fakt dělá blbě a jeden člověk to sám nezvládne,“ potvrzuje.

Uživatelů elektrokol v cyklobusech rok od roku přibývá. S nakládáním tedy musí pomáhat více brigádníků, což pro dopravce představuje zvýšené náklady.

Firma GW Jihotrans, která cyklobusy provozuje, si ale letošní zájem o linky pochvaluje. „Zatím známe čísla za červen, kdy jsme přepravili více než 350 jízdních kol a přes tři tisíce klientů. V červenci se situace vyvíjí dále velice pozitivně,“ uvádí generální ředitel společnosti Robert Krigar.

Oproti loňsku letos firma přidala další dva cyklobusové spoje, které suplují omezený provoz vlaků na takzvaných šumavských lokálkách.

Spustit audio

Související