Nejproblémovějším úsekem je podle cestářů "šumavská magistrála"
Nejproblémovějším úsekem na jihu Čech je v zimě takzvaná šumavská magistrála. Silnice první třídy z Českého Krumlova na Horní Planou a Volary se totiž nesmí sypat solí a drtě a písky, které silničáři používají, jsou v případě, že se dostanou do mokrého sněhu, neúčinné.
"Ty těžké kamiony pak nemají moc šancí, nehledě na to, že většina je ještě na letních gumách," řekl ČTK ředitel Správy a údržby silnic Jihočeského kraje Miloslav Ouředník. Podle něj jsou střediska v Českém Krumlově a Prachaticích posílena právě kvůli kamionům o sypač, který bude nasazován při sněhové kalamitě. Celkem je k dispozici asi 160 sypačů.
Silničáři mají připraveno okolo 20.000 tun soli a kolem 45.000 tun písků a drtí. "V případě, že by byla enormní zima, máme ještě smlouvy na 30.000 tun inertního materiálu a 10.000 tun soli," řekl Ouředník. V roce 2003 stála zimní údržba 251 milionů korun a prostředky v podobné výši jsou blokovány i pro další roky. Do konce letošního roku je vyčleněno okolo 70 milionů korun.
Správa a údržba silnic Jihočeského kraje se stará o celkem 6151 kilometrů komunikací. Z toho je 692 kilometrů silnic první třídy, 1637 kilometrů silnic druhé třídy a 3822 kilometrů silnic třetí třídy.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Na schůzce s Hamáčkem jsem se dozvěděl o svém odvolání, sdělil ministr zahraničí Petříček
-
Na očkování proti koronaviru čeká 95 tisíc školských pracovníků, někteří ještě nemají ani termín
-
Oscarový favorit Země nomádů posbíral čtyři ceny BAFTA. Britským filmem roku je Nadějná mladá žena
-
Musíme se podívat pravdě do očí a říci, že na naše výdaje naše příjmy dlouhodobě nestačí, řekl Rusnok