Na veřejné debatě o parkovacích zónách si zastupitelé Budějovic vyslechli ostrou kritiku

1. prosinec 2017

Zavádění parkovacích zón v Českých Budějovicích vadí lidem více, než magistrát dosud přiznával. Vedení města zatím tvrdilo, že reakce občanů jsou vesměs pozitivní. Jenže veřejná debata ukázala pravý opak.

Atmosféra na setkání s občany v jídelně Základní školy J. Š. Baara byla chvílemi velmi vypjatá a emotivní. Dorazilo sem přes 200 lidí.

Že nepůjde o poklidné setkání naznačil už začátek debaty, kdy náměstek českobudějovického primátora Petr Holický představil autora projektu parkovacích zón Petra Horského ze společnosti M.O.Z. Consult.

Lidé pak zástupce města a dopravního podniku doslova zasypali kritikou: „Já si dovolím navrhnout řešení, prosím vás, udělejte Otakarku zase obousměrnou, je to páteřní komunikace, je to důležitý.“„Házíte lidem klacky pod nohy, přemýšlejte trošku.“

Občanům vadí hlavně nepřipravenost parkovacích zón a také nové retardéry v ulicích na Pražském předměstí.

K překvapení kolegů z vedení města a všech přítomných se na stranu nespokojených lidí zhruba v polovině debaty přiklonil i náměstek primátora Petr Podhola. A vinu svedl na projektanta: „Já za sebe musím otevřeně říct, pane Horský, neurazte se, že dnes těm odborníkům úplně nevěřím.“

Petr Horský si ale za svým projektem parkovacích zón stojí. „Největší nedostatek je rozdíl mezi tím, co bylo vyprojektováno a co je teď v ulicích. Dělali jsme projekt pražských zón, ty byly projektovány stejným způsobem a tam prostě alespoň fungovala komunikace mezi úřady a námi jako projektanty,“ uvedl.

Podle náměstka primátora pro investice Petra Holického už město ustoupit nemůže. „Ta cesta k realizaci parkovacích zón ve městě České Budějovice už byla nastoupena. Teď spíš jde o to, jakým tempem a jaké konkrétní zkušenosti z toho provozu budeme mít. Pak se můžete snažit odstraňovat případné nedostatky, které tady byly konstatovány,“ řekl.

Nové parkovací zóny mají naplno začít platit 1. ledna 2018.

autor: mvo
Spustit audio