Možná kvůli tomu nejsme populární, ale děláme přísná opatření, aby se nic nestalo, říká pořadatel Rallye Český Krumlov
Rallye Český Krumlov je připravena ke startu. V pátek odpoledne si diváci na českobudějovickém výstavišti užívají speciální program se zkušebními jízdami a setkáními se slavnými osobnostmi automobilového sportu, například s Romanem Krestou.
Od 18 hodin se poprvé v historii rozjede po okruhu na výstavišti speciální rychlostní zkouška konaná ve tmě. Klasické „erzety“ v okolí Českého Krumlova se pak pojedou po oba víkendové dny.
Jak potvrdili Vlastimil Daňhel, jeden z nejzkušenějších jezdců této rallye, i Pavel Kacerovský, hlavní pořadatel závodu, 48. ročník bude kvůli svému posunutému podzimnímu termínu náročný na soustředění jezdců i ukázněnost publika.
„My se dlouhodobě snažíme na bezpečnost dbát. Nejsme možná kvůli tomu populární mezi diváky, protože ta opatření děláme mnohdy přísně, ale děláme je opravdu proto, aby se nikomu nic nestalo. Pokud budou diváci respektovat to, jak my jim připravíme divácká místa, a to, co po nich budeme chtít, tak si tu soutěž užijí všichni,“ říká Pavel Kacerovský.
Jsou-li diváci v bezpečí, mohou se podle něj jezdci soustředit jenom na svůj nejlepší výkon a jet rychle. „A ta soutěž, jestliže se nic nestane, tak je vždycky povedená!“
Každého, kdo se o víkendu chystá k tratím Rallye Český Krumlov, proto hlavní pořadatel žádá, aby respektoval pokyny. „To je to nejdůležitější,“ dodává.
A kudy tedy „erzety“ vedou? „Záměrně vybíráme ty nejtěžší úseky, kde se soutěž dá jezdit a kde se tradičně jezdí. Jedna ze sobotních rychlostních zkoušek vede ze Spolí u Českého Krumlova do Rožmitálu na Šumavě, kde následuje hned další měřený úsek, a to náročná lesní pasáž nesoucí jméno Vlasty Daňhela, je to zkouška Rožmberk,“ popisuje Pavel Kacerovský.
Čím si Vlastimil Daňhel vysloužil pojmenování jedné z rychlostních zkoušek, kromě toho, že patří ke stabilnímu kádru domácího týmu CK Motosport? „To nevím, takhle jsem ji nikdy nejel. Ona se jezdila obráceným směrem a vždycky se mi líbila, byla parádní. Teď, když jsem se dozvěděl, že se pojede jinak, byl jsem z toho špatnej, protože to je opravdu hodně těžká a náročná zkouška. A proč se jmenuje po mně? Asi jsem hodně náročnej a těžkej,“ směje se závodník.
Čtěte také
„Třetí rychlostní zkouška, která se jede v sobotu, bude divácky nejatraktivnější a zároveň nejlépe přístupná. Startuje v Blansku u Kaplice, kde máme velké divácké místo po startu, a jede se do Svatého Janu nad Malší, dalšího známého diváckého místa,“ zve Pavel Kacerovský.
Co se covidových opatření týče, vedli pořadatelé jednání s krajskou hygienickou stanicí. „Popisovali jsme jim, jak soutěž probíhá, že se jede v otevřeném prostoru, že diváci mají oddělené sektory, nejsou spolu někde na tribuně, ale jsou ve volné přírodě. Velmi si tedy ceníme vstřícného přístupu krajské hygienické stanice, díky němuž můžeme jet s diváckou kulisou,“ říká Pavel Kacerovský.
Diváci Rallye Český Krumlov musejí podle něj dodržovat základní pravidla jako rozestupy, respirátory ve větším počtu osob na jednom místě. A při pátečním prologu, jehož společenská část se koná v uzavřeném prostoru pavilonu Z na výstavišti, bude potřeba doložit potvrzení o bezinfekčnosti. „Prosíme všechny, kteří se tam chystají, aby na to byli připraveni,“ uzavírá Pavel Kacerovský.
Celý rozhovor nejen o bezpečnosti při rallye ve volné krajině a mezi domy, ale i o vášni pro motorový sport si poslechněte online.
Související
-
V rallye elektromobilů nejde o čas, ale posádka musí přesně dodržovat stanovený rychlostní průměr
Pouze elektromobily a zatím nepříliš rozšířená auta na vodík mohou soutěžit v Czech New Energies Rallye. V jižních Čechách se uskuteční už devátý ročník tohoto závodu.
-
Jízda mezi překážkami, rychlé zastavení. Řidiči záchranářských sanitek trénují na polygonu
Zdravotnická záchranná služba Jihočeského kraje má 54 výjezdových skupin, které absolvují denně až 230 výjezdů. Každý řidič sanitky navíc musí dvakrát do roka na školení.
-
Když se navigátor splete o 200 metrů, zabijeme se. To je holá realita Dakaru, říká Martin Macík
Patří mezi nejmladší piloty Rallye Dakar. Ve svých 30 letech má Martin Macík za sebou sedm startů. Když se v kamionu vydá na trať ještě třikrát, zařadí se mezi legendy.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.