Klientská centra dodavatelů energie zažívají kvůli krachu firem stále velký nápor

19. říjen 2021 14:18

Několikahodinové čekání a velký nápor lidí. Tak dál vypadají některá klientská centra takzvaných dodavatelů poslední instance. Kvůli krachu tří energetických firem se k nim hromadně hlásí velké množství nových zákazníků. Například distribuční společnost E.ON ale vyzývá ke klidu. V nejbližší možné době by měli pracovníci klienty zkrachovalých firem kontaktovat sami.

Pracovníci klientského centra společnosti E.ON v Českých Budějovicích se momentálně prakticky nezastaví. Na přepážce pracuje i Kateřina Hlaváčková, která za poslední rok a půl takový nápor lidí nezažila. „Je to síla. Ten nápor je extrémní, obsloužím kolem osmdesáti lidí denně, a tak to tady máme skoro všichni,“ popisuje.

Poradit se přišel třeba pan Jan z Českých Budějovic, který smlouvu se společností Bohemia Energy uzavřel teprve před dvěma týdny. Přímo k němu domů přišel pracovník této firmy s nabídkou výhodného tarifu. „Přemluvil nás, abychom k nim přestoupili, a teď se stalo tohle. Já jsem pořád u E.ONu, ale běží mi výpověď, takže vlastně nevím a chci si to na přepážce vyjasnit,“ říká.

Čtěte také

Naopak paní Marie už byla klientkou Bohemia Energy delší dobu. I ona musela čekat přes dvě hodiny, než na ní v klientském centru E.ONu přišla řada. „Já mám rodinný domek a jsem sama. To víte, když vám nabídnou nižší cenu, tak přestoupíte. Mně je sedmdesát let a už jsme nechtěla měnit nějak smlouvy a teď musím,“ vypráví.

Vedení distribuční společnosti E.ON naléhavost klientů zkrachovalých firem chápe. Podle mluvčího Romana Šperňáka ale na přepážky chodit nemusí. E.ON jako jeden z pěti takzvaných dodavatelů poslední instance jim bude energie poskytovat minimálně půl roku.

Jeho pracovníci také klienty v řádu nejbližších týdnů zkontaktují sami. „Pošleme jim dopis. Tam bude všechno popsáno, jak je obsloužíme, co všechno oni musí udělat, jaká bude cena elektřiny a kam poslat zálohy,“ uvádí Roman Šperňák.

Vytížené jsou momentálně i zákaznické linky E.ONu, na které denně volá přes 20 tisíc lidí. Společnost dále upozornila, že klienti zkrachovalých dodavatelů energie mají vzhledem k aktuální situaci při odbavování přednost.

Spustit audio

Související