Jihočeské firmy se zajímají o internetové obchodování

28. březen 2003

Využívání internetu je i pro středně velké společnosti v Jihočeském kraji samozřejmostí, ale poměrně velké rozdíly panují v šíři jeho uplatnění. Většina firem využívá internet k vyhledávání informací, komunikaci s obchodními partnery a vlastní prezentaci. Téměř ve všech společnostech, které ČTK oslovila, ale uvažují také o internetových obchodech.

"Rozdíl při využívání internetu ve firmách je přímo úměrný jejich velikosti. Čím je firma větší, tím méně zaměstnanců má přístup k internetu. Naopak v menších firmách je větší možnost s internetem pracovat," řekl ČTK vedoucí projektového oddělení Jihočeské hospodářské komory Petr Kukla. Velké firmy zase mají ve srovnání s menšími společnostmi rozsáhlejší prezentace a světovou počítačovou síť využívají komplexněji. Bezmála 140.000 korun platí podle finančního ředitele Jaroslava Sedláka za připojení na internet pevnou linkou a.s. Tebo Nová Včelnice. Výrobce tkanin pro obuvnický, galanterní a oděvní průmysl s tržbami kolem 240 milionů korun využívá zejména elektronickou poštu a má také vlastní stránky. Na nich zájemce nalezne i rozvahy a výkazy zisků a ztrát, což nebývá u firem obdobné velikosti obvyklé. Internetový obchod však Tebo nemá. Měsíční paušál 10.000 korun platí společnosti Tiscali a.s. Fontea z Veselí nad Lužnicí na Táborsku. Jeden z největších tuzemských výrobců nealkoholických nápojů má vlastní prezentaci, ale jako dodavatel obchodních sítí přemýšlí rovněž o zjednodušení a zrychlení obchodů prostřednictvím světové počítačové sítě. "Už 79 procent našich tržeb připadá na obchodní řetězce, takže jsme s nimi začali projednávat otázku přístupu na jejich servery a zjednodušení objednávek," uvedl obchodní ředitel a.s. Fontea a člen představenstva Kamil Červený. V a.s. Tesla Blatná, která vyrábí díly pro motorová vozidla, elektronické součástky a zařízení, používají internet především obchodníci a zásobovači. "Já si stahuji informace, zákony a nařízení z oblasti personalistiky," řekl správní ředitel a.s. Tesla Blatná Jaromír Trpák. Firma počítá i s tím, že zavede internetový obchod.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio