Hygienici kontrolují restaurace často i z podnětu zákazníků

16. srpen 2010

Především na kontrolu sezónních stravovacích zařízení v rekreačních oblastech se teď v létě zaměřuje hygiena. Na jihu Čech udělají její pracovníci během léta 100 až 200 takových kontrol. Do terénu vyjíždějí i na podněty samotných zákazníků.

Jaké podněty jsou nejčastější, vypočítává Dagmar Smitková, vedoucí Odboru hygieny výživy a předmětů běžného užívání Krajské hygienické stanice Jihočeského kraje: „Nejčastější jsou prohřešky v osobní hygieně personálu stravovacích zařízení. Je to to, co si lidé mohou sami zkontrolovat a co mohou sami vidět například při cestě okolo kuchyně. Nahlédnou a vidí, že personál nemá čistý pracovní oděv, že číšníci nejsou upravení a nepoužívají pracovní oděv, nebo do kuchyně vcházejí domácí zvířata či osoby, které tam nemají vstup povolen.“

Spustit audio