Fruko prodává koncem roku mnohem více alkoholu

31. prosinec 2002

Zhruba o 80 procent se v závěru roku zvýšil proti běžným měsícům prodej lihovin, které vyrábí jindřichohradecká likérka Fruko-Schulz. Až na dvojnásobek se v období kolem Vánoc zvyšuje prodej vodky Franz Joseph a také rumu, jehož je společnost druhým největším producentem. "Vyprodán je hlavně vinný punč a griotka, rumem jsme se naštěstí dostatečně předzásobili," řekl ČTK ředitel firmy Josef Nejedlý.

"Tři týdny v prosinci jsme jeli na dvě směny a před Vánoci už jsme dali lidem volno, protože jsme jednosměnný provoz. Listopad a prosinec znamenají vždy největší prodeje a letos jsme s koncem roku rovněž spokojeni," uvedl Nejedlý. "Například v pondělí 23. prosince, kdy k nám najížděl kamion za kamionem, jsme expedovali zboží za 4,5 milionu korun," dodal. Rumu vyrobilo Fruko-Schulz v prosinci 500.000 lahví, takže ho bude podle ředitelova odhadu prodávat ještě koncem února. "Máme ale už připravené etikety na Tuzemák. S rumem jsme se rozloučili 53.000 lahví v plechovém obalu, které byly za měsíc vyprodány," poznamenal Nejedlý. Výrobci musejí název rum opustit, neboť Evropská unie pod tímto názvem uznává pouze lihovinu vyrobenou z cukrové třtiny, nikoli z brambor či obilí. V loňském roce prodala firma Fruko-Schulz 52.670 hektolitrů lihovin, což znamenalo pokles o více než 4000 hektolitrů. Tržby společnosti s 83 zaměstnanci převýšily půl miliardy korun. Fruko- Schulz vyrábí rovněž sirupy, známo je i jako producent absinthu a vodky Alexander Pushkin. "Dobře se před svátky prodávaly likéry Kyselé jablko, Švestka a Hruška, naopak klesá prodej broskvové vodky a peprmintu," uzavřel Nejedlý.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio