Dvě sytá jídla a deset tisíc kroků denně. To doporučuje kniha Léčení silou přírody

Kniha Léčení silou přírody, kterou napsal Andreas Michalsen

Vášnivá přímluva za moderní přírodní medicínu. Takové označení má na obálce kniha Léčení silou přírody, kterou napsal lékař Andreas Michalsen. V pořadu Dámská jízda jí zalistovala Mirka Nezvalová.

Andreas Michalsen je primářem Immanuelovy nemocnice v Berlíně a profesorem klinické přírodní medicíny v berlínské univerzitní nemocnici Charité. Podrobil vědeckému průzkumu tradiční postupy, jako je léčba pijavicemi, pouštění žilou, jóga či půst a s velkými úspěchy je uplatňuje v klinické praxi.

Účinně jimi léčí nejrozšířenější onemocnění jako vysoký krevní tlak, artrózu či cukrovku. V knize ukazuje, jak lze čelit výzvám moderního života prostřednictvím metod odbourávání stresu a zdravého životního stylu.

Shrnutí doporučení z knihy Léčení silou přírody

  • Dvě sytá, pravidelná jídla denně, žádné svačiny.
  • Pokud možno vegetariánská strava, mnoho bobulovin a ořechů.
  • Denně dvě superpotraviny v různých obměnách, během hlavních jídel.
  • Každodenní přerušovaný půst (čtrnácti- až šestnáctihodinová přestávka od jídla, například večeře v 19 hodin, další jídlo až v 11 hodin).
  • Týdenní léčebný půst jednou až dvakrát za rok.
  • Každodenní stimulace chladem (střiky celého těla a kolen).
  • Pravidelné cvičení jógy.
  • Každodenní meditace (kdo si nenajde třicet minut, může si dávat také několikaminutové „minimeditace“ v metru či v kanceláři).
  • Začleňte pohyb do každodenního života. Pochůzky vyřizujte ve větší míře pěšky, choďte po schodech, jezděte na kole, procházejte se po lese. Denně se doporučuje ujít celkem deset tisíc kroků (cca pět kilometrů). Vhodný je také vytrvalostní trénink třikrát týdne po pětačtyřiceti minutách.
  • Vyvarujte se dlouhého sezení, doporučuji stůl k práci vestoje.
  • Dostatek spánku (osobně spím osm hodin).
Spustit audio

Související