Divadlo se stává divadlem, až když do něj přijdou diváci, na které se už moc těšíme, říká šéf operního souboru Lukáš Slavický

24. leden 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Na baletním sále právě začíná zkoušet choreograf Tomáš Rychetský za spolupráce tanečníka Ondřeje Vinkláta celovečerní Mechanický pomeranč

I když se už řadu týdnů nedostane do Jihočeského divadla žádný divák, uvnitř uměleckého provozu se připravují všechny soubory na nové premiéry. Činohra zkouší v prostoru Na Půdě inscenaci Perplex v režii Natálie Deákové, operní soubor pod vedením dirigenta Maria de Rose a v režii Lubora Cukra chystá dílo Petra Iljiče Čajkovského Evžen Oněgin. Na baletním sále právě choreograf Tomáš Rychetský za spolupráce tanečníka Ondřeje Vinkláta začíná zkoušet Mechanický pomeranč.

„Na programu teď máme tři inscenace, které můžeme divákům nabídnout hned, jak to situace dovolí,“ vypočítává šéf operního souboru Lukáš Slavický. Především je to balet Rádio Svobodná Bystrouška v choreografii Petra Zusky, který měl mít premiéru na jaře. Na podzim soubor připravil komponovaný baletní večer 3 + 1, což jsou tři choreografie třech autorů. „A třetí je právě Mechanický pomeranč, nový celovečerní titul, který bychom chtěli uvést v premiéře v březnu,“  konstatuje Slavický, který dodává, že pro členy souboru je velice důležité být pospolu a neustále zkoušet.

Na baletním sále právě začíná zkoušet choreograf Tomáš Rychetský za spolupráce tanečníka Ondřeje Vinkláta celovečerní Mechanický pomeranč

„Bez diváků to ale není ono. Divadlo se stává divadlem, až když do něj přijdou diváci, na které se už moc těšíme. Chybí nám jejich odezva,“ posteskl si Slavický.

V tom se shoduje s ředitelem Jihočeského divadla Lukášem Průdkem: „Neustálým zkoušením a přípravami nových inscenací chceme dát najevo, že v okamžiku, kdy budou moct být divadla otevřená, tak my otevřeme. Samozřejmě, je otázka, za jakých podmínek, ale my jim program přizpůsobíme.“

V magazínu Kavárna si ještě představíme cyklus streamovaných koncertů z táborského divadla Oskara Nedbala. V pravidelné rubrice poznáte novou audioknihu Věci, na které nastal čas spisovatelky Petry Soukupové a Ivan Mls přidá recenzi knížky z pozůstalosti Julese Vernea Krásný žlutý Dunaj.

autor: Český rozhlas České Budějovice | zdroj:
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová