Další rozšiřování parkovacích zón v Českých Budějovicích budí emoce

Parkovací zóny na Pražském předměstí v Českých Budějovicích

Modré a bílé parkovací zóny se během příštího roku rozšíří na celé Pražské předměstí v Českých Budějovicích. Od konce roku 2017 už zóny fungují v jedné polovině lokality.

Systém zvýhodňuje obyvatele, kteří na rok zaplatí 500 nebo 400 korun a mohou parkovat tam, kde je volno. Radnice teď seznamuje lidi s dalším rozšiřováním těchto zón.

Veřejná debata na radnici vzbudila emoce i řadu otázek. Někteří obyvatelé části Pražského předměstí, která zatím zóny nemá, navrhovali spíše stavbu parkovacích domů.

Byl mezi nimi například odpůrce regulace parkování Milan Janoch. „Já si myslím, že to je starost města. Kam se auta mohou přesunout? Přesunou se před obchodní domy a myslím, že to nic nevyřeší, a ten, kdo bude chtít nakupovat, se tam ani nedostane,“ říká.

Pro zavedení zón je například Tomáš Kuboušek, který bydlí v ulici Plzeňská. „Pokud bude do budoucna parkování opravdu extrémní problém, tak dojíždějící asi začnou řešit nějakou spolujízdu. Potíž je ale v tom, že třeba nejsou úplně kvalitní navazující autobusové spoje. Řešili jsme s kolegy, že oni se třeba dostanou na ranní směnu, ale už se nedostanou z odpolední zpátky,“ komentuje.

Fotograf Milan Binder bydlí v ulici Bedřicha Smetany a zavedení parkovacích zón si po roce pochvaluje. „Pro lidi, co tam bydlí, úplně super. Jsem moc spokojen, za pětistovku se to fakt vyplatí. Dřív jsme tam projezdili hrozně moc, když jsme hledali místa, teď se dá kdykoliv zastavit,“ popisuje.

Setkal se ale i s nevýhodou. „Můj syn má auto na leasing a tam je to nedořešené. I když auto užívá, není vlastníkem, a tudíž tam nemůže parkovat,“ vypráví.

Parkovací zóny přinesly volná místa. Problém se ale jen přesunul o pár ulic dál

Parkovací zóny na Pražském předměstí v Českých Budějovicích

Modré pruhy začaly na Pražském předměstí v Českých Budějovicích platit naostro. Za roční předplatné tam mohou parkovat jen lidé s trvalým bydlištěm. Dojíždějící musí využít odstavné parkoviště, nebo platit desítky korun v takzvaných bílých zónách.

Podle svých slov pozitivní zkušenost z první části Pražského předměstí chce architekt Petr Hradský přenést i na další část směrem k řece. „My vesměs hlídáme, aby byly naplněné zákonné předpisy, aby to řešení mělo hlavu a patu,“ vysvětluje.

Někteří lidé se ale bojí, že ubydou parkovací místa. „Těžko ubydou nějaká parkovací místa, která nejsou v tuhle chvíli legální. My naopak v některých případech zjednosměrňujeme komunikaci, abychom tu kapacitu vytvořili,“ reaguje architekt.

Během první veřejné prezentace dostali pracovníci magistrátu desítky připomínek ke změnám projektu. „Po zapracování relevantních připomínek předá projektant upravený projekt dopravní policii a odboru dopravy a po odsouhlasení budou vydána příslušná povolení a následně budou zahájena výběrová řízení,“ dodává náměstek primátora František Konečný.

Další veřejnou prezentaci svolalo vedení města na úterý 23. října do budovy střední průmyslové školy stavební v Resslově ulici od 17 hodin.

Spustit audio
autor: Martin Pokorný

Související