Budovy českobudějovického magistrátu projdou preventivní dezinfekcí

23. září 2020 18:00

Zhoršující se vývoj epidemiologické situace s Covid-19 si vyžádal přijetí dalších preventivních opatření v budovách Magistrátu České Budějovice. Ve čtvrtek 24. září 2020 bude prováděna odborná plošná dezinfekce veřejně přístupných prostor ve všech budovách magistrátu. 

V případě vzniku ohnisek nákazy koronavirem v objektech magistrátu budou prostory operativně dezinfikovány mobilním aerosolovým generátorem nebo přenosným ionizátorem. Pravidelně bude probíhat dezinfekce klik na dveřích, madel, zábradlí a podobných míst.

Čtěte také

„Přikročili jsme k tomuto nutnému kroku, abychom zajistili občanům i zaměstnancům bezpečné prostory související se zvýšenými nároky na hygienu.“ upřesnil primátor Jiří Svoboda s tím, že u každého vchodu do budov magistrátu jsou permanentně umístěny stojany s dezinfekčními prostředky.

„Plánovaný nástřik bezchlórovou dezinfekcí je prováděn ve výtazích, na podlahách, na stěnách chodeb, dveřích, madlech schodišť, na klikách u dveří i okének a přepážkových pultech, židlích a stolech na chodbách, tedy na místech, kterých se dotýká množství lidí,“ dodal primátor.

Výraznou výhodou dezinfekce je, že po aplikaci nástřiku se na jakémkoli povrchu utvoří polymerová vrstva, která eliminuje veškeré mikroorganismy v čase a snižuje tím riziko opětovné kontaminace. Brání adhezi virů, bakterií a plísní, a to po dobu až 21 dnů. Výrobek je bez zápachu, neobsahuje chlór ani alkohol, není karcinogenní, vhodný i pro použití v potravinářství.

Občané, kteří potřebují nutně vyřídit své záležitosti na magistrátu, by měli důsledně respektovat stanovené úřední dny, a to pondělí a středa od 8.00 do 17.00 a pátek od 8.00 do 11.30 hodin, dodržovat předepsané rozestupy a používat dezinfekčních prostředků umístěných u vchodu do každé z budov.

Pokud to není nezbytně nutné, je velmi důrazně doporučeno využívat při řešení životních situací prostředků dálkového přístupu, jako jsou datová schránka, email nebo telefonické projednání.

Prevence i v Dopravním podniku

V rámci preventivních opatření vybavil Dopravní podnik všechny své zaměstnance ochrannými prostředky jako jsou roušky, dezinfekce, jednorázové rukavice a podobně.

„Zároveň byli všichni zaměstnanci poučeni, jak se chovat, aby minimalizovali riziko nákazy sebe i cestujících. Revizoři provádějí bezkontaktní kontroly, kdy jízdní doklady neberou do ruky, bezkontaktně jsou lidé odbavováni i v zákaznických centrech,“ uvedl náměstek primátora Viktor Lavička s tím, že důkladně a pravidelně jsou dezinfikovány nejen prostory samotné Dopravního podniku, ale samozřejmě i všechny vozy MHD.

„Zvláštní důraz je kladen na místa, která čelí největšímu nátlaku ze strany cestujících, jako jsou například madla. Snažíme se, aby se cestující veřejnost cítila i v této nesnadné situaci bezpečně,“ dodal Viktor Lavička.

Cestující jsou informování prostřednictvím webových stránek DP, kde byla vytvořena zvláštní sekce Covid-19. O mimořádných opatření jsou cestující rovněž informováni na sociálních sítích.

Prevence i v Teplárně

V souvislosti s nebezpečím šíření nákazy koronavirem COVID-19 zavedla Teplárna České Budějovice opět preventivní opatření, která platí až do odvolání.

  • Do areálů společnosti je zakázán vstup osobám, které nemají předem domluvené setkání s konkrétním pracovníkem teplárny. Při vyřizování záležitostí je nutné maximálně využívat možností vzdálené komunikace, tzn. telefony, e-maily, internetové aplikace TČB, datové schránky, poštovní spojení.
  • Případný vstup do areálů je povolen pouze s rouškou či jinou ochranou úst a nosu (např. šátek).
  • Všichni příchozí i odchozí jsou povinni využívat dezinfekci, která je instalována v prostoru vrátnice.
  • Při osobním setkání musí být zajištěn odstup zúčastněných osob na minimálně 2 metry, a to v dobře větraném prostoru.

„Teplárna nadále funguje standardním způsobem, plní své závazky a odběratele stabilně zásobuje tepelnou energií v požadovaném množství a kvalitě. K dispozici je nonstop dispečink na telefonním čísle 389 003 222 fungující v režimu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jeho personál systematicky koordinuje činnost výjezdových pracovních skupin v souvislosti s nadcházející topnou sezonou či v případě oprav,“ doplnil primátor Jiří Svoboda.

autor: Zdeněk Zajíček | zdroj: Město České Budějovice
Spustit audio

Související