Budoucnost úzkokolejky stále není jistá, jednání bylo opět neúspěšné

22. červen 2016

Zástupci Jihočeského kraje, Vysočiny, Jindřichohradeckých místních drah i obcí se znovu setkali u jednacího stolu. Mluvili o budoucnosti jindřichohradecké úzkokolejky. Ta se podle vedení potýká s finančními problémy kvůli nízkým platbám od krajů. Kraje ale tvrdí, že si společnost za problémy může sama.

„Kraj Vysočina má zaplaceny veškeré závazky k Jindřichohradeckým místním drahám,“ uvedl náměstek hejtmana kraje Vysočina Libor Joukl.

Jindřichohradeckým místním drahám ale vadí, že platby za jeden ujetý kilometr v rámci dopravní obslužnosti jsou jak od Vysočiny, tak od Jihočeského kraje příliš malé.

„Dodatek číslo sedm, který jsme v Radě kraje schválili ve značně zrychleném režimu, abychom vyřešili tíživou situaci Jindřichohradeckých místních drah, a který navyšuje cenu za jeden kilometr až na 72 korun, stále nebyl Jindřichohradeckými místními drahami podepsán. Kdyby se tak stalo, tak měly už nyní o několik milionů korun více a mohly je použít na hrazení svých závazků nebo výplatu mezd,“ řekl ke sporu o navýšení náhrad jihočeský hejtman Jiří Zimola.

Boris Čajánek, předseda představenstva Jindřichohradeckých místních drah, to ale odmítl. „Máme podepsat dodatek, který zakonzervuje cenu na 72 korunách, ale přitom víme, že oprávněný požadavek je 96 korun. To prostě udělat nemůžeme,“ zdůraznil.

Spor společnosti a krajů už pocítili i zaměstnanci společnosti, kteří dubnové výplaty dostali se zpožděním. O tom, zda mají Jindřichohradecké místní dráhy peníze na další provoz, odmítl Boris Čajánek mluvit.

Na začátku července ale založí dceřinou společnost, která oddělí turistický provoz úzkokolejky od toho v rámci dopravní obslužnosti. Chce tak krajům dokázat, kolik provoz vlaků pro běžnou dopravu cestujících opravdu stojí.

autor: hoch
Spustit audio