Budějovický dopravní podnik spoje omezovat nebude, kvůli úsporám ale propustí 23 zaměstnanců
Městská hromadná doprava v Českých Budějovicích bude příští rok fungovat ve stejném režimu jako doposud. Nic na tom nezmění ani enormní nárůst výdajů, které budou meziročně kvůli růstu mezd a zdražení energií o více než 90 milionů korun vyšší. I v této komplikované době ale dostal dopravní podnik od vedení města za úkol šetřit. Dopravce se proto rozhodl propustit 23 zaměstnanců.
„Je to asi 14 milionů, které ušetříme na těch zrušených pozicích, a zbytek uděláme tak, že budeme přesouvat některé akce, třeba nebudeme příští rok opravovat fasády, prostě věci, které chvíli počkají a nezpůsobí to nějaké škody,“ říká ředitel Dopravního podniku města České Budějovice Slavoj Dolejš. Akciová společnost využije i nerozdělený zisk z minulých let.
Propouštět se bude napříč celým spektrem, kromě řidičů. Jejich počet se teprve nedávno podařilo stabilizovat. Ze všeho nejvíc propouštění zasáhne zákaznické centrum. „Tam je větší počet lidí, prostě sloučíme zákaznická centra do jednoho místa,“ vysvětluje Slavoj Dolejš.
Úvazky propuštěným zaniknou ke konci letošního roku. Vedení akciové společnosti vše předem projednalo s odbory. Radek Čejka, předseda jedné ze dvou odborových organizací v dopravním podniku, s propouštěním nesouhlasí. Podle něj by se měly hledat jiné cesty, jak zvednout tržby.
Čtěte také
Odbory jsou naopak spokojené s novou kolektivní smlouvou. Radek Čejka dodává, že se podařilo vyjednat maximální možné zvýšení mezd. „Mzdové navýšení je desetiprocentní, k tomu se nám podařilo dohodnout navýšení příplatku za přesčasy a noční práci,“ uvádí.
Úspory požadovalo nové vedení města, které za žádnou cenu nechtělo zdražovat jízdné a zároveň bylo proti omezení režimu hromadné dopravy.
Podle jihočeského hejtmana a radního města Martina Kuby v podniku je prostor pro redukci zaměstnanců. „Když jsme se podívali na strukturu, tak naše zadání bylo ubrat na profesích, které nesedí v tom autobuse, abych to zjednodušil. Největší problém, který dnes všechny dopravní podniky mají, jsou totiž ti lidé za volantem, ti jsou opravdu duší podniku,“ dodal.
Po propouštění by v Dopravním podniku města České Budějovice mělo zůstat asi 420 zaměstnanců. Investice v příštím roce firma chce opět směřovat hlavně do obměny vozového parku, kde stále může žádat o výhodnou dotační podporu.
Související
-
Za současného stavu je MHD neudržitelná, myslí si šéf českobudějovického dopravního podniku
Dopravní podnik v Budějovicích omezil kvůli nedostatku řidičů tři páteřní spoje. Jsou tu ale i další důvody, proč by mohlo dojít k ještě většímu zeštíhlení veřejné dopravy.
-
Řidiči pro budějovickou MHD se můžou vyškolit přímo v dopravním podniku. Výcvik trvá až tři měsíce
Kvůli nedostatku a velké nemocnosti řidičů musel českobudějovický dopravní podnik částečně omezit některé spoje. Městská akciová společnost má přitom vlastní autoškolu.
-
Budějovický Motor Jikov přechází ze zemního plynu na LPG a kvůli drahé elektřině nastavil nové směny
Skokový nárůst nákladů za energie až o stovky milionů ročně. S problémy se potýkají strojírenské firmy. Týká se to i společností, které vykazují obraty v řádech miliard.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Fotograf Krupař: Válka je perverzně svůdná jednoduchostí. K radosti stačí zůstat do večera naživu
-
ŽIVĚ: Fotbalisté Pardubic hostí na své půdě Slavii Praha, Radiožurnál Sport vysílá přímý přenos
-
Nečekat, až se dítě rozmluví. Včasné odhalení autismu pomáhá lepšímu začlenění, říká expertka
-
Ledecká slaví na mistrovství světa bronz ze sjezdu, jde o první českou medaili po deseti letech